Webinar: Najczęściej popełniane błędy przez początkujących przedsiębiorców

office-meeting

Każdego dnia w Polsce powstaje wiele firm. Niestety nie zawsze są one sukcesywne i upadają. Dlaczego? Często początkujący przedsiębiorcy nie posiadają odpowiedniej wiedzy dotyczącej prawidłowego prowadzenia biznesu. Droga do osiągania sukcesów bywa bardzo kręta, dla niektórych wydaje się być wręcz niemożliwa. Ludzie mają tendencję do poddawania się po drobnych pomyłkach i niepowodzeniach. Na czym powinien skupić się początkujący przedsiębiorca aby uniknąć podstawowych błędów?

Oto trzy najważniejsze aspekty:

  1. Biznesplan 
  2. Szkolenia i rozwój 
  3. Strategia marketingowa 

1. Biznesplan 

Wiele osób błędnie myśli, że biznesplan jest skomplikowanym dokumentem, potrzebnym przy dużych przedsięwzięciach. Nic bardziej mylnego. Biznesplan to jeden z najistotniejszych kroków na drodze do uruchomienia własnego biznesu. To w jaki sposób sporządzić biznesplan często decyduje o powodzeniu bądź też porażce danego przedsięwzięcia.  

Biznesplan to narzędzie biznesowe, które umożliwia uporządkować pomysły, przygotować plan działania, oszacować niezbędne koszty związane z rozkręceniem jak i prowadzeniem firmy, a co więcej umożliwia także zaplanować przychody.

Dzięki przyjętym założeniom przedsiębiorca ma możliwość zweryfikować, czy biznes rozwija się w odpowiednim kierunku. Warto również dokonać analizy konkurencji biznesu, metod reklamy czy tego, co zrobić aby się bardziej wyróżniać na rynku, tak aby zwiększyć zyski firmy.

2. Szkolenia i rozwój

Coś co wydaje się być dla każdego oczywiste, ale jednak należy to podkreślić raz jeszcze- szkolenia są po to, aby dostarczyć nowych wiadomości i rozwijać konkretne cechy czy też umiejętności. 

Umiejętności oraz wiedza zarówno pracowników jak i właściciela firmy zdecydowanie przekładają się na sytuację i wyniki firmy. Ludzie znający swoją pracę będą pracować wydajniej. Większa wiedza pozwala również uniknąć niepotrzebną ilość błędów oraz pozwala budować pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa.

Warto też dodać, że nawet drogi sprzęt najlepszej generacji nie będzie w całości wykorzystywany przez firmę, jeżeli pracownicy nie są odpowiednio wyszkoleni i nie znają wszystkich funkcji oraz zaawansowanych możliwości urządzenia. Warto więc zagwarantować pracownikom oraz samemu sobie jak najwyższe kwalifikacje i zapewniać dodatkowe szkolenia. 

Szkolenia i rozwój pozytywnie wpływają na atmosferę w firmie. Inwestowanie w siebie i pracowników zwiększa ich przywiązanie oraz zaangażowanie w przedsiębiorstwie. 

Warto skupić się na rozwoju bazując na kompetencjach oraz umiejętnościach miękkich jak i twardych.
Kompetencje miękkie (np.: komunikatywność, analityczne myślenie, kreatywność, zarządzanie czasem, praca w zespole itp) i twarde (np.: obsługa komputera i urządzeń biurowych, znajomość branży finansowej, obróbka graficzna zdjęć itp)

3. Strategia Marketingowa 

Wielu właścicieli firm (zarówno tych początkujących jak i tych bardziej doświadczonych) nie docenia wartości narzędzi marketingowych. W dzisiejszych- gwałtownie rozwijających się czasach dobrze zdefiniowana grupa docelowa klientów oraz dobór kanałów promocji to podstawa działań, które finalnie mogą doprowadzić do zakupu produktu lub usługi.

Warto więc przygotować listę przyszłych lub też dotychczasowych aktywności marketingowych. Przeanalizowanie ich funkcji – pasywną czyli oczekującą na reakcję klienta oraz aktywną wychodzącą naprzeciw klientowi. Na marketing pasywny składają się: reklamy, ogłoszenia w prasie i oferty wysyłane poprzez pocztę e-mail bądź tradycyjną oraz strona internetowa. Marketing aktywny to: komunikacja telefoniczna z klientami, e-maile z linkiem do firmowej strony internetowej. Warto pamiętać, że marketing aktywny daje znaczne większe korzyści i warto w niego zainwestować, tak aby zyskać jak największą ilość klientów.

Webinar:

Nasze biuro rachunkowe także wspiera w rejestracji działalności gospodarczej lub spółki z o.o.